Цікаві факти про те, як червоний і синій кольори контролюють ваше життя

Цікаві факти про те, як червоний і синій кольори контролюють ваше життяУявіть що десь, неважливо де, є величезна кнопка, натиснувши на яку можна активувати початок судного дня і рознести вщент всю планету.

Спробуйте уявити собі цю кнопку. Уявили? Якого вона кольору?

Практично у 100 відсотків людей вона виявиться червоною. І не тільки тому, що цей колір пов’язаний у нас відповідним сигналом світлофора і різними тривожними знаками. На два кольори – червоний і синій – наш організм відгукується таким містичним чином, що наука досі розводить руками.

У різних ситуаціях червоний і синій можуть…

  1. Дати вам незаслужену перевагу

Під час Олімпіади 2004 року було підраховано, що найбільше балів від суддів отримували спортсмени, одягнені в червоне.

Особливо в таких контактних видах спорту, як бокс, тхеквондо або греко-римська боротьба. Окреме дослідження було присвячено тому, як судді оцінювали червоних і синіх борців тхеквондо, і як потім змінювалися їх оцінки при перегляді записів тих же самих матчів, з тією тільки різницею, що кольори були замінені комп’ютером на протилежні. Виявилося, що у спортсменів в червоному на 13 відсотків більше шансів отримати очко.

І якщо ви думаєте, що «могутність» червоного пояснюється тим, що ми з дитинства звикли бачити червоні тривожні знаки і пожежні машини, то чому тоді мавпи реагують на цей колір приблизно так само, як і ми?

В ході одного експерименту дослідники годували макак, одягаючись поперемінно в червону, синю і зелену одяг. З зеленим і синім кольором ніяких проблем не виникало. А ось на червоні сорочки мавпи реагували так, ніби їм пропонували пообідати чистої отрутою. Червоний колір для них означав небезпеку. А небезпека – це в якомусь сенсі і сила і могутність.

Підтверджень магічної сили червоного можна знайти безліч – варто тільки озирнутися. Взяти, наприклад, помаду. Ні для кого не секрет, що жінки з яскраво-червоною помадою на губах удостоюються підвищеної уваги чоловіків.

Якщо ви вважаєте, що червона помада вам не йде – надіньте червону блузку. Дослідження показало, що офіціанткам в червоних блузах чоловіки давали на 14,6-26,1 відсотків більше чайових. Вчені пов’язують подібну щедрість з тим, що червоний «викликає асоціації з рівнем естрогенів, статевим збудженням і здоров’ям». Іншими словами, червоний колір жіночого одягу на підсвідомому рівні сигналізує про її готовність до спаровування. За що (сам того не усвідомлюючи) чоловік готовий платити більше чайових.

Мало того, червона блузка навіть знижує рівень його IQ, тому що цей колір…

  1. Впливає на розумові здібності

Правда-правда! Виявляється, якщо дивитися на червоне перед тим, як походити тест IQ, то його рівень виявиться нижчим. Причому досить значно.

Студенти, які вирішували задачки на кмітливість у червоному оточенні, справлялися із завданням набагато гірше, тому що колір налаштовував їх на велику обережність. Коли довкола все червоне, людина підсвідомо намагається уникати складних і неоднозначних ситуацій; а якщо ви весь час напоготові і чекаєте підступу, вам складніше мислити продуктивно.

В такому випадку, який колір допоможе повернути холоднокровність і розважливість? Той же, що постає перед очима, коли ми вимовляємо «холод» – тобто синій. Дослідники попросили 600 учасників експерименту виконати тестові завдання, які були виведені на екрани комп’ютерів з синім, білим і червоним тлом. Якщо для відповіді на питання потрібно було проявити творчі здібності, то учасники перед синіми екранами справлялися в два рази краще тих, що сиділи перед червоними.

Ні, дивлячись на червоне, людина не стає дурнішим. Під час цього ж дослідження учасники, яким дісталися червоні екрани, на 31 відсоток краще впоралися з виправленням граматичних помилок у тексті і рішенням анаграм (перестановка літер певного слова, в результаті якого виходить інше слово; прим. mixstuff.ru). Червоний хороший для вирішення проблем, що вимагають підвищеної уваги до деталей – він взагалі привертає увагу.

Чому синій «розсовує горизонти» нашого мислення, а червоний його звужує і концентрує? Хоча вчені поки не можуть дати точної відповіді, але нам це здається очевидним – синій асоціюється з небом і морем – двома величезними відкритими просторами.

Але все це стосується роботи мозку. А як щодо тіла? З’ясовується, що червоний…

  1. Робить вас фізично сильніший

Червоний колір дійсно може допомогти вам стати швидше і сильніше. Під час одного експерименту студентів попросили спробувати свої сили за допомогою силоміра. При цьому подавалися зорові сигнали на червоному, сірому і синьому тлі. Коли фон був червоним, молоді люди стискали пружини швидше і сильніше.

І хоча синій зазвичай володіє дією, протилежним червоному, наукові дослідження виявили і у нього кілька абсолютно дивовижних властивостей:

Синє світло допомагає вам прокинутися… навіть якщо ви сліпий. Вам навіть не потрібно «бачити» цей світ, він змінює хімічні процеси у вашому тілі, навіть якщо ви цього не помічаєте.

В наших очах є рецептори, які сприймають світло, але не мають безпосереднього відношення до зору. Коли ці рецептори виявляють світло, особливо синій, то починають пригнічувати утворення гормону мелатоніну, який допомагає нам заснути.

Більше того. Люди, які проходили тести на запам’ятовування, досягали кращих результатів у яскраво освітленому приміщенні з переважанням синього світлового спектру. Ті, хто сідав перед світлодіодними екранами, излучавшими блакитнувате світло, в деяких випадках демонстрували поліпшення результатів майже на 70 відсотків!

На жаль, всі нові електронні пристрої використовують світло більш короткою «блакитний» хвилі – це комфортніше для очей і продуктивніше. На жаль – тому що блакитне світіння може стати причиною безсоння.

До речі про те, як тіло реагує на світло: правильна довжина хвиль може…

  1. Зцілює вас

Різні частоти світлових хвиль і правда можуть допомогти у зціленні клітин тіла. Особливо багато досліджень на цю тему провели фахівці з НАСА.

Вони з’ясували, що відбувається, коли ми підставляємо свої дорогоцінні клітини світла ближній інфрачервоній частині спектру (це трохи за межею видимого червоного світла) і розробили технологію під назвою HEALS, яка дозволила оздоровлювати клітини людського організму за допомогою опромінення довгими світловими хвилями. Це пристрій вже пробували застосовувати при лікуванні опіків, діабетичних виразок на шкірі і багато чого іншого і добилися вражаючих результатів.

Особливо успішним виявилося лікування уражень слизової оболонки порожнини рота. Від цих хворобливих виразок страждає від п’яти до п’ятнадцяти відсотків хворих на рак після сеансів радіотерапії. В НАСА виявили, що всього лише два тижні терапії світлом по 88 секунд в день веде до пом’якшення болю у 96 відсотках випадків.

У синього кольору теж є деякі козирі. Він украй неприємний для мікробів і може «охолодити» киплячі пристрасті.

  1. Ну і, нарешті, колір впливає на те, що ви купуєте

Коли компанії витрачають мільйони на те, щоб намалювати логотип і підібрати для нього кольору, то роблять це не тому, що їм більше нікуди дівати гроші. Все це робиться для того, щоб грамотно натискати на наші з вами кольорові «кнопочки».

Взяти, наприклад, інтернет-магазини. Виявляється, люди охочіше купують на сторінках з червоним тлом – але тільки тоді, коли бачать дійсно конкурентоздатний товар, який можуть придбати з вигодою.

З іншого боку, якщо ви вважаєте, що у вашого товару немає конкурентів, то червоний підштовхуватиме споживача як-небудь обдурити продавця – весь процес він може сприймати як гру, де є переможець і переможений. У будь-якому випадку, він буде обережним, і шукати можливість отримати вигоду.

Зовсім інша справа, якщо фон сторінки – синій. Він пробуджує в людині щедрість і бажання робити більше покупок.

Крім того, досвід роботи магазинів і кілька різних досліджень показали, що блакитне оточення підштовхує покупців частіше витрачати свої гроші прямо зараз, рідше відкладати покупки на потім і взагалі проявляти більше рішучості при виборі товарів.

Людей очевидно притягують яскраві і теплі тони, але, тим не менш, холодні відтінки блакитного і зеленого більшості людей здаються позитивними і приємними. Вони створюють відчуття безпеки.

І не те, щоб синій колір для реклами спрацьовував у 100 відсотках випадків – це залежить від продукту. Оскільки червоний робить нас пильніше і обережніше, то компанії використовують його для просування продуктів, які покликані боротися з чим-небудь. З мурахами там, або з тарганами:

А от якщо ваш товар повинен «запобігти» або «захистити», то синій впоратися з цим як не можна краще.

Або ще простіше: хочете налякати – упакуйте в червоне. Хочете, щоб люди вважали вас краще, ніж ви є насправді? Навіть рятівниками Всесвіту? Вибирайте синій, не помилитеся.

 

Поделиться в соц.сетях:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься.