Цікаві факти про штрих-код

Цікаві факти про штрих кодШтриховий код (штрих-код) — графічна інформація, що наноситься на поверхню виробів, що представляє можливість зчитування її технічними засобами — послідовність чорних і білих смуг або інших геометричних фігур.

  • Трохи більше ста років тому в магазинах не було ні штрих-кодів, ні навіть цінників. Покупець вказував на товар, який бажав придбати. Продавець називав ціну з власної оцінки платоспроможності покупця, як правило, оцінюючи його зовнішній вигляд. І після цього, якщо ціна покупця не влаштовувала, він або торгувався, або йшов.
  • Штрих-код був винайдений ще 1949 році аспірантом Університету Дрекселем Бернардом Сільвером. За його словами, ідею він запозичив у азбуки Морзе. Як він сам сказав: «Я тільки розширив крапки і тире вниз і зробив з них вузькі і широкі лінії». Але застосувати технологію в промислових масштабах вдалося лише в кінці 1960-х років, з появою лазерів і комп’ютерів.
  • Перші штрих-коди були круглими, тобто звичні нам товсті і тонкі лінії були замкнені у коло. Це було зроблено для того, щоб зменшити помилки під час зчитування, і можна було підносити етикетку до сканера під будь-яким кутом.
  • Першим продуктом зі штрих-кодом, який був просканувати на касі магазину 26 червня 1974 року, стала упаковка гумки Wrigley JucyFruit. Одна з них тепер зберігається в Смітсонівському музеї американської історії.
  • Штрих-коди не обов’язково повинні виглядати як сумна послідовність чорних і білих смуг. Деяким дизайнерам вдається створювати з них цілі твори мистецтва, не погіршуючи при цьому властивостей считываемости штрих-коду. Це напрям в дизайні упаковок отримало назву «Barcode art».
  • Існує велика кількість видів штрих-кодів. Але, взагалі кажучи, їх можна розділити на дві групи: одновимірні та двовимірні. Одномірні штрих-коди являють собою звичну нам послідовність товстих і тонких ліній. Двомірні коди в свою чергу, представляють із себе матриці, де інформація кодується точками та їх позицією щодо сторін матриці. Для прочитування двомірних штрих-кодів потрібні більш складні сканери, але вони здатні зберігати в собі значно більшу кількість інформації: до 3х Кбайт.
  • В сучасних смартфонах зазвичай є програма, яка дозволяє сканувати різні види штрих-кодів через фотокамеру — це дозволяє швидко ідентифікувати об’єкт. Завдяки цьому почалося масове поширення матричних QR-кодів, у яких часто кодують опис товару, контактну інформацію, посилання на сайт, etc. Коди дуже поширені у Великобританії на вході в метро, в журнальних статтях, а в тайському ресторані в Сохо в Лондоні кожен офіціант носить футболку з QR-кодом Сканування коду дозволить вам прочитати відгуки клієнтів або отримати спеціальний купон-знижку.
  • Просуванням QR-кодів активно займається компанія Google. З недавнього часу, сервіс коротких посилань goo.gl, надає можливість перетворити будь-яке посилання в QR-код. Все що вам потрібно — це додати в кінці посилання «.qr»
Поделиться в соц.сетях:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься.