Історія дизайнера та підприємця Ральфа Лорена

За інформацією Reuters, у 2016 році компанії Ralph Lauren доводиться скорочувати робочі місця і закривати магазини, щоб впоратися з падінням продажів в індустрії моди. Оглядач vc.ru вивчив історію засновника компанії — дизайнера Ральфа Лорена.

Ральф Ліфшиц народився в 1939 році в Нью-Йорку, в родині Франка Лівшиця і Фрейдл Котляр, емігрували в США в 1920-ті роки з Білорусії. Франк прагнув займатися творчістю — у вільний від роботи час він писав прозу або грав на музичних інструментах, але працювати йому доводилося маляром, щоб забезпечити дружину і чотирьох дітей.

Сім’я з шести чоловік вміщувалася в невеликій квартирі в Бронксі. Ральфа з дитинства приваблювало мистецтво, гарний одяг, кіно, голівудські зірки та спортсмени. Часто він уявляв себе на місці Джеймса Стюарта або Кері Гранта, його надихали зовнішній вигляд і манери акторів.

Одного разу в будинку свого друга із забезпеченої сім’ї Ральф побачив велику гардеробну. Його вразила кількість одягу і акуратно розставлені взуття. Такого батьки Ральфа дозволити собі не могли — у їхній квартирі був тільки один шафа для всіх. З того моменту хлопчик вирішив, що не буде повторювати долю батьків, і у нього буде своя гардеробна.

Багатство і успіх були головною метою Ральфа. Стати великим актором, спортсменом або Бетменом у нього не вийшло, але мріяти він не припиняв ніколи. У дванадцять років Ральф накопичив на костюм-трійку, щоб бути схожими на своїх кумирів і відрізнятися від дітей навколо, стати хоча б у фантазіях елегантним джентльменом.

У 16 років Ральф поміняв прізвище на Лорен, запозичивши ім’я кінозірки Лорен Беколл. Молодій людині не подобалося, що в його батьківській прізвища Lifshitz містилося слово «shit», він більше не хотів терпіти насмішки з боку однолітків.

У 1957 році Лорен закінчив школу DeWitt Clinton High School і вступив до Baruch College на факультет економіки і бізнесу, у вільний від занять час працюючи продавцем. Через два роки він кинув коледж і пішов служити в армію.

З армії Лорен повернувся в 1964 році і влаштувався на роботу продавцем-асистентом в Brooks Brothers, найстарішу в США мережа магазинів чоловічого одягу, після працював продавцем в компанії Rivetz&Co, яка займалася пошиттям краваток. У 1966 році Ральф запропонував керівництву компанії створити модель широкого краватки, але в той момент в моді були вузькі краватки «оселедця», і його ідею не підтримали. Лорен вирішив реалізувати свої ідеї самостійно. Він шив свої краватки з обрізків тканини і продавав їх невеликим магазинам. І незабаром роботу талановитого дизайнера почали помічати.

У 1967 році підприємець Норман Хілтон позичив починаючому дизайнерові $50 тисяч. На ці гроші Лорен відкрив свій магазин Polo Fashion, де продавав товари Хілтона і свої краватки під маркою «Polo Ralph Lauren». Для символу своєї компанії Лорен вибрав назву виду спорту, знайомого по більшій частині тільки аристократам, заможним людям. Але, за задумом Лорена, таку назву мала асоціюватися з елегантністю і стилем.

Офіс Polo Моди розмістився в Empire State Building, але в маленькому приміщенні не було навіть вікон. Одним з перших великих замовлень стала партія краваток для магазину Neiman Marcus. Надійшла пропозиція від мережі bloomingdale’s, але під час зустрічі представники компанії попросили замінити його лейбл на логотип bloomingdale’s, від чого Ральф відмовився. Через півроку з ним знову зв’язалися представники мережі і погодилися на його умови — у підприємця-модельєра відкрився перший бутік у центрі Нью-Йорка.

Лорен вирішив розширювати бізнес і в 1971 році випустив колекцію жіночого одягу Ralph Lauren women’s wear. Особливою популярністю користувалися сорочки і піджаки, за своїм кроєм схожі на чоловічі. Світову славу і звання визнаного дизайнера Лорену принесла лінія сорочок-поло, випущена в 1972 році. Сорочка з короткими рукавами і логотипом у вигляді гравця в поло стала одним з найбільш популярних продуктів у світі одягу і принесла величезний успіх Ральфу Лорену.

Тепер він міг відкрити магазин в Беверлі Хіллз і розширювати мережу своїх магазинів, де можна було знайти піджаки, блейзери, штани, сорочки та светри. Одяг Лорена стала популярною серед широкої вікової категорії — його дизайн подобався і людям, і молодим модникам. Щоб завоювати світ, Ральф Лорен прагнув зробити свою марку символом високої якості та комфорту, але при цьому доступною за ціною для багатьох.

У середині 1970-х Лорен змінив підхід до бізнесу. Компанія повністю контролювала процес від дизайну до продажу, від чого відмовилася на користь розробки концепції, дизайну і стратегії. Виробництво і продаж почали передавати іншим організаціям за ліцензії.

У 1974 році Лорен створив костюми для екранізації «Великого Гетсбі», а в 1977 році — для фільму Вуді Аллена «Енні Холл». Мрія Ральфа збулася, тепер він сам брав участь у створенні фільмів, і впливав на зовнішній вигляд кінозірок.

У 1978 році Ralph Lauren випустила перші свої перші парфуми: Polo для чоловіків і жіночі Tuxedo і Lauren. Тоді ж з’явилася колекція одягу «Western wear», яка зробила популярним стиль Дикого Заходу. У 1981 році у Лондоні відкрився перший закордонний магазин Ralph Lauren. У 80-х компанія почала випускати одяг для дітей і немовлят, нижня білизна, товари для будинку і сонячні окуляри.

В 1987 році у модельєра виявили пухлину мозку. Пухлина виявилася доброякісною, і після успішної операції по його видаленню Ральф повністю видужав і повернувся до керівництва своєю компанією з новими силами. За двадцять років з мрійливого продавця в магазині Лорен перетворився на відомого дизайнера і мільйонера.

Коли він нарешті став багатим і успішним, Ральф почав колекціонувати автомобілі і купувати нерухомість, особливо примітно його величезне ранчо в штаті Колорадо. Лорен став одним з найбільших у світі колекціонерів старовинних автомобілів. В його колекції є рідкісні моделі Bentley, Alfa Romeo, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Mercedes-Benz і Porsche.

У 1994 році Лорен продав чверть своєї компанії банку Goldman Sachs, отримавши $135 млн. Через рік Ralph Lauren вийшла на масовий ринок жіночого одягу та джинсів. Ім’я Лорена і низька ціна залучили величезну кількість покупців. В 1996 році лише товари для дому принесли компанії $535 млн. В 1997 році компанія вийшла на IPO і заробила $465 млн. Після IPO Лорен об’єднав всі активи в єдиний холдинг Ralph Lauren Corporation. В кінці 90-х у Ralph Lauren вже був власний інтернет-магазин. У Росії перший магазин Ralph Lauren з’явився в 2007 році.

Основними джерелами натхнення для дизайну Ральфа Лорена стали елементи британського стилю і американська аристократія, він вибирав ідеї, які вже здавалися звичними і сталими, але з’єднував їх так, що здавалося, ніби він винайшов щось нове. Лорен вміло представляв «вічні» цінності в новій формі, за що його часто критикували.

На 2016 рік Forbes оцінює стан Ральфа Лорена в $5,8 млрд, це помітно нижче показників попередніх років, що пов’язано з падінням вартості акцій компанії. У вересні 2015 року місце генерального директора Ralph Lauren Corporation зайняв Стефан Ларссон, який до цього успішно показав себе в H&M і Old Navy. Ральф Лорен перейшов на посаду голови ради директорів і креативного директора.

У 2016 році компанії Лорена доведеться скоротити 1000 робочих місць і закрити 50 з 493 магазинів, щоб зменшити витрати і повернутися до зростання продажів. Основною причиною падіння стало зниження купівельної спроможності людей. У той же час бренди Lauren Polo і з низької цінової категорії програють конкурентам H&M і Zara, здатним адаптуватися до змін на ринку набагато швидше. Реструктуризація компанії дозволить заощадити до $220 млн в рік.

Поделиться в соц.сетях:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься.