10 психологічних хитрощів, які допомагають впливати на людей

  1. 10 психологічних хитрощів, які допомагають впливати на людейПопросіть про послугу

Ми говоримо про ефект, відомий як ефект Бенджаміна Франкліна. Одного разу Франкліну знадобилося завоювати прихильність людини, який його дуже не любив. Тоді Франклін ввічливо попросив цю людину позичити йому рідкісну книгу і, отримавши бажане, ще більш ввічливо подякував йому. Раніше цей чоловік уникав навіть говорити з ним, але після цього випадку вони стали друзями.

Ця історія повторюється раз за разом. Суть в тому, що той, хто одного разу зробив вам послугу, більш охоче зробить це ще раз порівняно з тією людиною, яка чимось зобов’язаний вам. Пояснення просте — людина вирішує, що раз ви щось у нього просите, то і самі в разі потреби відгукніться на його прохання, так що він повинен робити так, як ви.

  1. Вимагайте більшого

Цю техніку називають «дверима в лоб». Потрібно попросити людину зробити більше, ніж ви насправді хочете від неї отримати. Можна також попросити зробити щось безглузде. Швидше за все, він відмовиться. Незабаром після цього сміливо просіть те, що хотіли з самого початку — людина відчує себе незатишно через те, що відмовив вам в перший раз, і, якщо ви попросите щось розумне, буде відчувати себе зобов’язаним допомогти.

  1. Називайте людини по імені

Відомий американський психолог Дейл Карнегі вважає, що називати людину на ім’я неймовірно важливо. Власне ім’я для будь-якої людини — це саме приємне поєднання звуків. Воно — істотна частина життя, тому його вимовляння як би підтверджує для людини факт власного існування. А це, в свою чергу, змушує відчувати позитивні емоції по відношенню до того, хто вимовляє ім’я.

Точно так само впливає використання титулу, соціального статусу або сама форма звернення. Якщо ви ведете себе певним чином, то до вас будуть ставитися саме так. Наприклад, якщо ви називаєте людини своїм другом, він незабаром відчує дружні почуття по відношенню до вас. А якщо хочете на когось працювати, називайте його босом.

  1. Лестите

На перший погляд тактика очевидна, але є деякі застереження. Якщо ваша лестощі не виглядає щирою, вона принесе більше шкоди, ніж користі. Дослідники виявили, що люди схильні шукати когнітивний баланс, намагаючись, щоб їх думки і почуття завжди збігалися. Так що, якщо ви лестите людей з високою самооцінкою, і лестощі звучить щиро, ви їм сподобаєтеся, тому що підтвердіть їх власні думки. А ось лестощі по відношенню до людей з низькою самооцінкою може призвести до негативних почуттів, тому що ваші слова суперечать їх думку про себе. Звичайно ж, це не означає, що таких людей треба принижувати — так ви їх симпатію точно не завоюєте.

  1. Відображайте

Відображення також відомо як мімікрія. Багато людей використовують цей метод природним чином, навіть не замислюючись про те, що роблять: автоматично копіюють чужу поведінку, манеру мови і навіть жести. Але ця техніка може використовуватися абсолютно свідомо.

Люди схильні ставитися краще до тих, хто на них схожий. Не менш цікавий факт, що якщо при нещодавній розмові хтось «відбивав» поведінка людини, то цій людині буде протягом деякого часу приємніше спілкуватися з іншими людьми, навіть якщо вони ніякого відношення до того розмови не мали. Причина, швидше за все, така ж, як у випадку зі зверненням на ім’я — поведінка співрозмовника підтверджує сам факт існування особистості.

  1. Користуйтеся втомою опонента

Коли людина втомлюється, вона стає більш сприйнятливим до чужих словами, будь то прохання або заяву. Причина в тому, що втома впливає не тільки на тіло, але і знижує рівень психічної енергії. Коли ви просите про послугу втомленої людини, ймовірно, ви отримаєте відповідь на кшталт «Добре, зроблю це завтра» — тому що на даний момент людина ніяких проблем більше вирішувати не хоче. А ось на наступний день чоловік, найімовірніше, виконає обіцяне — люди, як правило, намагаються тримати своє слово, тому що інакше отримують психологічний дискомфорт.

  1. Запропонуйте те, від чого буде незручно відмовитися

Це техніка, зворотна пункту номер два. Замість того, щоб відразу звернутися з великим проханням, спробуйте почати з малого. Якщо людина допоміг вам з чимось незначним, він більш охоче і виконає прохання важливіші.

Вчені перевірили цей спосіб стосовно маркетингу. Вони почали агітувати людей висловити підтримку щодо навколишнього середовища і збереження тропічних лісів. Досить легка прохання, чи не так? Коли люди виконали необхідну, їх попросили купити продукти — всі виручені кошти будуть спрямовані на збереження цих самих лісів, зрозуміло. Більшість людей і зробили це.

Однак будьте уважні: не варто спочатку просити одне, а потім відразу зовсім інше. Набагато ефективніше почекати день або два.

  1. Вмійте слухати

Говорити комусь, що він не правий — не найкращий спосіб привернути до себе людину. Ефект, швидше за все, буде зворотним. Існує інший спосіб висловити незгоду і не нажити при цьому ворога. Наприклад, послухайте, що говорить ваш співрозмовник, і постарайтеся зрозуміти, що він при цьому відчуває і чому. Тоді ви знайдете дещо спільне у ваших, здавалося б, протилежних думках і можете використовувати це для пояснення своєї позиції. Виразіть спочатку згоду — так людина більш уважно поставиться до ваших подальшим словами.

  1. Повторюйте за співрозмовником

Один з найефективніших способів привернути до себе людину і показати, що ви його дійсно розумієте, — це перефразувати те, що він говорить. Скажіть те ж саме, тільки своїми словами. Ця техніка ще відома як рефлективне слухання. Так часто надходять психотерапевти — люди розповідають їм про себе більше, і між лікарем і пацієнтом шикуються майже дружні відносини.

Таку техніку легко використовувати при розмові з друзями. Сформулюйте тільки що сказану ними фразу як питання — так ви покажете, що уважно слухали і зрозуміли людини, і йому буде з вами комфортніше. Він також буде більше прислухатися до вашої думки, тому що ви вже ясно дали зрозуміти, що він вам небайдужий.

  1. Кивайте

Коли люди кивають, слухаючи щось, то це, як правило, означає, що вони згодні з мовцем. І для людини природно припустити, що коли хтось киває у розмові з ним, то це теж означає згоду. Це той же самий ефект мімікрії. Так що кивайте протягом всієї бесіди з людиною — згодом це допоможе вам переконати співрозмовника у вашій правоті.

Поделиться в соц.сетях:

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься.